TROM - RPG science-fiction

Złośliwie zacytuję autorów:

"Klimat jaki będą mogli odczuć uczestnicy rozgrywki, można porównać trochę do tego ze “Star Wars” jednak nasz jest o wiele bardziej realistyczny. Budując świat, stawialiśmy przede wszystkim na prawdziwość oraz prawdopodobną wizję świata. Chcemy aby poruszając się po wszechświecie, gracz mógł doświadczyć to, co ludzie będą w stanie zrobić za kilka tysięcy lat." — blog.trom.pl
       
Avatar dodane przez: Seji do kategorii: AUTORSKIE 2163 dni temu.
Potrzebuje 7 głosów. · pokaż w ramce · antygłosuj
Komentarze Kto głosował Powiązane

Wiadomości powiązane

Komentarze

KFCs 2163 dni temu +7
to się nazywa realizm, Indoctrine może się schować :D
MacKotek 2163 dni temu +2
Ma być czyste s-f a porównują to ze starwarsami. Na starcie słabiutko.
Joozio 2161 dni temu 0
"(...)można porównać TROCHĘ do tego ze “Star Wars” jednak nasz jest o wiele BARDZIEJ realistyczny."-obronię swoje dzieło, swoimi słowami, tym razem podkreślone słowa klucze :~)
Niechluj 2161 dni temu 0
"Gwiezdne Wojny" to chyba nie za trafne porównanie, bo z tego co udało mi się wyczytać, to Wasze dwa pierwsze założenia(niehumanoidalne rasy, brak niewytłumaczalnych zjawisk) gryzą się trochę z "starłorsami".
MacKotek 2159 dni temu 0
Mimo wszystko - nie kupuję tego. Bardzo mało s-f i to do tego zbyt miękkiego na mój koci gust.

Chyba że potraficie mi napisać dlaczego wasz system jest lepszy od takiego np. Eclipse Phase.
zigzak 2160 dni temu +1
O mamo!

Druga głębia Przestrzeni się szykuje.

Rzucam NOVĄ w cholerę, zajmę sie WTSem :)

http://blog.trom.pl/?page_id=9
Magnes 2160 dni temu +4
Haha, tego nie widziałem. :) Najlepsze jest: "2 people like this." - niech zgadnę, kto. ;) Sorry, autorzy, ale to naprawdę głupie dawać swoje zdjęcia z paszportu i przypisywać sobie role "odpowiedzialny za organizację oraz stronę medialną" w czymś co jest zwykłą gierką robioną przez fanów, a nie projektem wielkiego studia. Główny tester mechaniki jest jej twórcą, to też zabawne. ;) Wypiszecie na okładce dwadzieścia takich zmyślonych ról ze swoimi dwoma nazwiskami?

Polecam też mój stary test, bo zapaliły mi się lampki ostrzegawcze: http://studnia.wieza.org/wykrywanie-heartbreakerow (uwaga: termin heartbreaker jest tam przeze mnie używany dość swobodnie i w innym znaczeniu niż twórca terminu). Może pora ten wykrywacz uzupełnić o przypisywanie sobie górnolotnych ról w projekcie przez autorów.

Także nie zrażajcie się krytyką, ale jak chcecie zrobić system dla wszystkich - a nie tylko dla siebie - postarajcie się unikać błędów, które popełniły ogromne rzesze niedoszłych twórców "fenomenalnych" (ich zdaniem) systemów przed wami. I zastanówcie się czy jesteście w stanie pokazać efekt końcowy, który będzie warty tego by nawet za darmo go przeczytać - bo wiele systemów autorskich niestety okazała się do tego nie nadawać (sorry dla autorów).
Krzemien 2159 dni temu +2
Wszystkie wydane ostatnio w Polsce systemy takie jak Klanarchia, całe Sevedże i Robotika to według tej klasyfikacji chamskie heartbreakery ;p
pkorys 2159 dni temu +2
Jak mechanika uniwersalna moze byc heartbreakerem? Poza tym, nie jest zle. Sewydze maja pare pkt. I nie mamy astmy.
Krzemien 2159 dni temu 0
Według podanej rozpiski punktów sama mechanika uzbierała 18 i to pobieżnego liczenia, z dodatkiem dowolnego settingu typu EN albo N jest jeszcze gorzej ;p
Magnes 2159 dni temu +1
Ten artykuł był żartem i każdy system tam załapie sporo punktów (punktacja na końcu pewnie musiałaby być zmodyfikowana, ale to stary tekst). Ale heartbreakery potrafią naprawdę dużo zdobyć. :)
Niechluj 2159 dni temu 0
E tam każdy ; )

Świat stworzony na potrzeby moich sesji ma zaledwie 26 punktów, z czego 8 pkt. zdobył dzięki specyfice systemu w jaki gramy, a 7 przez zadziałania graczy(bo komuś się zachciało grać paladynem, stworzyć inkwizycję i wywołać świętą wojnę...). No i jeden punkt za głowę minotaura narysowaną w podczas sesji(ilustracje robione przez autorów). Uważam że nie najgorzej jak na domowy świat w którym grało w sumie 5 osób ; )
Joozio 2159 dni temu 0
Cześć Magnes,

Dobra, pomysł strony twórców ze zdjęciami oraz te wąskie specjalizacje to rzeczywiście przesada i jesteśmy w trakcie zmiany tego. Jednak testowanie mechaniki przez twórcę z grupą graczy, nie oznacza automatycznie, że nie możemy wyszukać błędów i ich poprawić. Poza tym grupa, która testuje mechanikę nie jest stała. Co więcej, właśnie to twórca powinien być pierwszym, który prowadzi grę na tej mechanice.

Jeżeli chodzi o rasy, to w takim razie, w dowolnym uniwersum, nie powinno się grać np. elfami, bo też są obcy i nie będziesz w stanie wczuć się jego rolę, chyba że robimy z nich typowych gości w gumowych przebraniach, wtedy można ich odgrywać. Poza tym, odzwierciedlenie obcych form życia w mechanice, wcale nie oznacza ich grywalności. Takie rasy, będą niedostępne dla gracza, a jedynie, MG będzie mógł wykorzystać je do specjalnych scenariuszy. Co do ras obcych, które pozostają grywalne, jest to swego rodzaju urozmaicenie rozgrywki.

No i wreszcie ostatnie, wcale nie przechwalamy się, nie obiecujemy gruszek na wierzbie, ani nic    nie robimy, aby ludzie uważali nasz system za "fenomenalny"...dalej tworzymy i zmieniamy...oczywiście, na blogu ukazaliśmy kilka punktów które wg. nas mogą wyróżniać TROM-a i to tyle z tematu.

Jednak, dziękuje za krytykę. Jak wcześniej napisałem, dało nam to do myślenia(szczególnie z tą stroną). Co do reszty, to myślę, że wyczerpałem temat dostatecznie.

Pozdrawiam,

joozio
pkorys 2159 dni temu 0
Widze, ze nie zalapales EN.

Wg podanej rozpiski, to kazdy system jest heartbreakerem, szczegolnie indie :)
Krzemien 2159 dni temu - pokaż/ukryj ten komentarz -1
Widzę, że to Ty nie załapałeś, że nie oceniam negatywnie SW+EN tylko system klasyfikacji heartbreakerów.
Magnes 2159 dni temu +2
Jak już pisałem wyżej, ten system był żartem. :)
pkorys 2159 dni temu +2
A nie wyglada. Z tym, ze EN to taki heartbreaker z zalozenia.
Wyślij komentarz
The Lost Heroes - platformówka na Androida